Przysucha: Świadczenie usług w zakresie całodziennego żywienia pacjentów w SPZZOZ w Przysusze(w systemie cateringowym). Numer ogłoszenia: 229166 - 2011; data zamieszczenia: 03.08.2011 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Przysusze , Aleja Jana Pawła II 9A, 26-400 Przysucha, woj. mazowieckie, tel. 048 3833505, faks 048 3833504. Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzzoz-przysucha.internetdsl.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług w zakresie całodziennego żywienia pacjentów w SPZZOZ w Przysusze(w systemie cateringowym). II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego postępowania jest świadczenie usług w zakresie całodziennego żywienia pacjentów w SP ZZOZ w Przysusze (w systemie cateringowym ). 1. Wielkość/ zakres zamówienia: Niniejsze zamówienie obejmuje swym zakresem kompleksowe świadczenie usług żywieniowych dla średnio 81 pacjentów dziennie. Wykonawca zobowiązany będzie sporządzać całodzienne posiłki mając na uwadze przestrzeganie obowiązujących norm żywieniowych, kaloryczności, wg zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia, o odpowiednich właściwościach odżywczych gwarantujących zdrowie i dobre samopoczucie, przy uwzględnieniu diet specjalistycznych, co oznacza następujące grupy diet: 2. Przedmiotem zamówienia będzie dostawa następujących rodzajów diet (Zamawiający dopuszcza odchylenia +/- 10% od podanych wartości kalorycznych i składników odżywczych) 2.1. Dieta podstawowa: energia - 2300 - 2600 kcal, białko - 80 - 85g, tłuszcz -75 - 80g, węglowodany -325 - 369g 2.2. Dieta lekkostrawna: energia - 2200 kcal białko - 80 - 85g tłuszcz - 40g węglowodany- 375g 2.3. Dieta z ograniczeniem łatwo przyswajalnych węglowodanów : energia - 2200 kcal białko - 95g tłuszcz - 62g węglowodany -315g 2.4. Dieta indywidualna (w przypadku specjalnych zaleceń lekarza dopuszcza się możliwość zamówienia na inny rodzaj diety niż wyżej wymienione). 2.5. Zamawiający wymaga : aby posiłek obiadowy w każdym dniu składał się z zupy i drugiego dania mięsnego z prostym deserem. Dystrybucja posiłków winna odbywać się w systemie termosowym, Zamawiający zastrzega, że nie będzie możliwe dzierżawienie pomieszczeń i urządzeń szpitalnych. 3. Posiłki muszą charakteryzować się wysoką jakością, posiadać właściwe walory smakowe i estetyczne oraz właściwą temperaturę tj. nie niższą niż; zupa - temp. 80 st. C drugie danie - temp. 70 st. C gorące napoje - temp. 85 st. C sałatki, surówki - 10 st. C 4. Niedopuszczalne jest, aby dostarczane posiłki miały postać półproduktów. 5. Opis przedmiotu zamówienia wg CPV - : 55520000-1, 55321000-6. 6. Przedmiot zamówienia opisano w sposób nie utrudniający uczciwej konkurencji, zgodnie z postanowieniami art.29 ust.2 ustawy. 7. Przedmiot zamówienia jest niepodzielny. Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty częściowej. 8. Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty wariantowej. 9. Miejsce realizacji: Posiłki dostarczane będą przez wykonawcę, zgodnie z wymogami sanitarnymi, do poszczególnych kuchni oddziałowych tj.: Oddział wewnętrzny, Oddział neurologiczny, Zakład Opiekuńczo-Leczniczy (ZOL). 10. Posiłki dostarczane będą do wyżej wskazanych oddziałów o ustalonych porach dnia, tj.: śniadanie do godz. 08:15, obiad do godz. 13:15, kolacja do godz.17:15 Nie dopuszcza się łącznego dostarczania posiłków głównych (tj. śniadania, obiadu, kolacji) w tym samym czasie. Posiłki dodatkowe, wynikające z rodzaju diety, dostarczane będą następująco: drugie śniadanie - razem ze śniadaniem, podwieczorek - razem z obiadem, 11. Posiłki dodatkowe, o których wyżej niniejszej SIWZ, podawane są pacjentom, którym zalecono odpowiednie diety, wskazane w pkt.2 specyfikacji. 12. W całodziennym żywieniu, przy uwzględnieniu 81 osób, obok osób spożywających 3 podstawowe posiłki, średnio około 14 osób otrzymuje drugie śniadanie i 14 osób otrzymuje podwieczorek. 13. Ilość posiłków zamawianych w ciągu dnia nie będzie ulegać zmianie. 14. Średnia ilość diet w ciągu dnia przedstawia się następująco: dieta podstawowa 34 dieta lekkostrawna 30 dieta z ograniczeniem łatwo przyswajalnych węglowodanów 14 dieta indywidualna 3 __________ suma: 81 II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających. o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego. II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.00.00-1, 55.32.10.00-6. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: nie dotyczy III.2) ZALICZKI Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik nr1 do formularza oferty - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik nr1 do formularza oferty - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu III.3.3) Potencjał techniczny Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik nr1 do formularza oferty - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik nr1 do formularza oferty - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik nr1 do formularza oferty - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć: III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert III.6) INNE DOKUMENTY Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) Decyzja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego zezwalająca na prowadzenie działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. Decyzja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego (lub oświadczenie oferenta, że dostarczy Decyzję przed podpisaniem umowy) stwierdzająca przydatność środków transportu (jakie zostaną użyte przy realizacji zamówienia), pod względem wymagań sanitarnych, do przewozu posiłków . III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie. IV.3) ZMIANA UMOWY Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian: 1) Osób wyznaczonych do kierowania oraz nadzorowania i kontrolowania świadczonych usług w przypadku ich zmiany w wyniku np. sytuacje losowych, choroby, śmieci 2) Podwykonawców oraz zakresu usług im powierzonych 3). Warunkiem wprowadzenia zmian w umowie jest pisemne zwrócenie się o wyrażenie zgody jednej ze stron na dokonanie zmiany w umowie z podaniem uzasadnienia faktycznego oraz wyrażenie zgody drugiej strony. 4). Wszelkie zmiany wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności takich zmian IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spzzoz-przysucha.internetdsl.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SPZZOZ Przysucha, 26-400 Przysucha, Al.Jana Pawła II 9A Sekcja Gospodarcza. IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.08.2011 godzina 10:00, miejsce: Kancelaria SPZZOZ w Przysusze,26-400 Przysucha, Al.Jana Pawła II 9A. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy. IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie Dyrektor SPZ ZOZ w Przysusze - Grzegorz Dziekan